علت بوق زدن دستگاه اکسیژن ساز چیست؟

علت بوق زدن دستگاه اکسیژن ساز چیست؟

علت بوق زدن دستگاه اکسیژن ساز

در این مقاله میخواهیم علت بوق زدن دستگاه اکسیژن ساز را مورد بررسی قرار دهیم. پس با ما همراه باشید. همانطور که می دانید، دستگاه های اکسیژن ساز نوعی دستگاه الکتریکی هستند که توسط آن اکسیژن خالص، وارد ریه های فرد می‌شود.

جهت سرویس و تعمیرات اکسیژن ساز خود میتونین از ما یک مشاوره رایگان دریافت کنید و دستگاه خود را به مجموعه بیورر سرویس بیاورید.

البته ناگفته نماند که این دستگاه هوای محیط را می گیرد و اکسیژن خالص را از هوای محیط جدا می کند. این دستگاه در بیمارستان ها در بخش مراقبت های ویژه و اورژانس، کاربرد بسیار زیادی دارد. همچنین برای افرادی که دچار بیماری های تنفسی و ریوی و قفسه سینه و مغز و اعصاب هستند از دستگاه اکسیژن ساز استفاد می‌کنند.

 

علت بوق زدن دستگاه اکسیژن ساز - بیورر سرویس

 

همانطور که میدانید در برخی مواقع این دستگاه دچار عیب و نقص هایی می‌شود و این امر باعث می‌شود که دستگاه به صدا درآید. ناگفته نماند که در نگهداری دستگاه اکسیژن ساز می‌بایست دقت لازم را به کار برد تا هیچگونه ایراد و مشکلی در دستگاه به وجود نیاید. همچنین پیشنهاد میکنیم مقاله آموزشی عوارض استفاده از دستگاه اکسیژن ساز را بخوانید.

شایع ترین موارد علت بوق زدن دستگاه اکسیژن

همانطور که گفتیم بسیاری از مشکلات فنی بر روی دستگاه اکسیژن ساز باعث می شود تا علت بوق زدن دستگاه اکسیژن ساز نامعلوم باشد. بنابراین بوق زدن و به صدا درآمدن دستگاه یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های خرابی دستگاه می‌باشد که این امر میتواند به بیمار آسیب جدی وارد کند.

پس بهتر است نسبت به حل مشکل به وجود آمده سریعا اقدام کنید. یکی از اصلی‌ترین و شایع‌ترین علت‌های بوق زدن دستگاه اکسیژن ساز، کم شدن غلظت اکسیژن بیشتر از حالت نرمال می‌باشد. همچنین یکی دیگر از اصلی ترین دلایل بوق زدن دستگاه اکسیژن ساز قطعی برق و رطوبت بالا در محیط می‌باشد.

 

علت بوق زدن اکسیژن ساز - بیورر سرویس

 

کم شدن باتری در دستگاه های اکسیژن سازی که قابل حمل هستند باعث بوق زدن دستگاه می‌شوند. همچنین مسدود شدن مسیر جریان اکسیژن یکی دیگر از دلایل بوق زدن اکسیژن ساز می‌باشد. علت بوق زدن دستگاه اکسیژن ساز را میتوان بر اساس کدهای نمایش داده شده چراغ روشن شده تشخیص داد.

مقاله پیشنهادی: نکات مهم در استفاده اکسیژن ساز

علت بوق زدن دستگاه اکسیژن ساز با نور سبز یا زرد

علت بوق زدن دستگاه اکسیژن ساز با صدای بلند، خطرناک بودن وضعیت بیمار می‌باشد. در چنین حالتی می‌بایست سریعا وضعیت بیمار را کنترل کرد. همانطور که میدانید، دستگاه اکسیژن ساز با سیگنال‌های متفاوتی به صدا در می‌آید.

در این قسمت از مقاله میخواهیم دلیل بوق زدن دستگاه اکسیژن ساز، با سیگنال‌های صوتی متفاوت را مورد بررسی قرار دهیم. در بعضی از مواقع، دستگاه اکسیژن ساز با صدای بلندی شروع به بوق زدن میکند. همچنین گاهی اوقات این صدا بسیار کاهش پیدا کرده و خبر از ایراد دیگری می دهد.

دلیل این نوع بوق زدن، وجود مشکل در دستگاه می‌باشد و باید به آن رسیدگی شود. در بعضی مواقع دستگاه اکسیژن‌ساز با صدای کوتاهی شروع به بوق زدن می‌کند که در این مواقع هشدار میدهد که مشکل و نقصی در دستگاه به وجود آمده است.

پیشنهادی: آشنایی با بهترین اکسیژن ساز خانگی ، طرز کار دستگاه اکسیژن ساز

علت بوق زدن اکسیژن ساز بدون ایجاد نور، نشان دهنده مشکل برق دستگاه می‌باشد و باید نسبت به حل این مشکل اقدام کنید. در بعضی از اوقات در دستگاه های اکسیژن ساز حین بوق زدن چراغ زرد روشن می‌شود که روشن شدن این چراغ نشان دهنده هشدار مهم نسبت به روشن شدن چراغ سبز می‌باشد.

 

دلایل بوق زدن اکسیژن ساز - بیورر سرویس

 

ناگفته نماند که اگر بوق زدن دستگاه اکسیژن ساز بدون مکث باشد و تکرار بیشتری داشته باشد بدین معناست که وضعیت بیمار بسیار خطرناک و جدی است. باید هرچه سریع تر به این موضوع رسیدگی شود. بعضی از دستگاه‌ های اکسیژن ساز نور قرمز دارند که در حین روشن شدن این نور باید سریعا دستگاه را خاموش کرد.

سپس بعد از گذشت 15 الی 20 دقیقه دستگاه را روشن کنید. همچنین می‌بایست دقت کنید که دستگاه را در مکانی با تهویه مناسب قرار دهید. علت بوق زدن دستگاه اکسیژن ساز به همراه روشن شدن نور قرمز نشانگر ایجاد مشکل و نقص مهم در دستگاه یا نشان دهنده حال بد بیمار می‌باشد.

بهتر است بدانید که روشن شدن چراغ قرمز حین بوق زدن بسیار مهم ‌تر و خطرناک‌ تر از روشن شدن سایر چراغ‌های این دستگاه است. روشن شدن نور قرمز حین بوق زدن دستگاه اکسیژن، دارای اولویت بالایی است. همچنین روشن شدن نور زرد هم اولویت کمتر از نور قرمز، ولی بیشتر از نور سبز را دارد.

در بعضی اوقات، بوق زدن دستگاه اکسیژن ساز با روشن شدن نور سبز همراه است. علت بوق زدن دستگاه اکسیژن به همراه روشن شدن نور سبز، کمبود میزان اکسیژن در دستگاه می‌باشد که در این مواقع میزان دقیق سرعت جریان اکسیژن خالص در دستگاه اندازه گیری شده و بر روی نمایشگر نشان داده می‌شود.

البته بعضی از دستگاه های اکسیژن ساز این امکان را ندارد و باید خودتان میزان اکسیژن موجود در دستگاه را اندازه گیری کنید. از دیگر دلایل روشن شدن نور سبز حین بوق زدن دستگاه اکسیژن ساز پیچ خوردن شلنگ وصل شده به بیمار و مانع بودن چیزی در مسیر اکسیژن در قسمت لوله می‌باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.