نکات مهم در استفاده اکسیژن ساز را بشناسید

نکات مهم در استفاده اکسیژن ساز را بشناسید

10 نکته مهم در استفاده از اکسیژن ساز

رعایت نکات مهم در استفاده اکسیژن ساز، می‌تواند عمر این دستگاه را بالا ببرد و منجر به استفاده صحیح‌تر از آن شود. برخی از افرادی که سن و سالی از آن‌ها گذشته و مسن هستند، نمی‌دانند که چگونه از اکسیژن ساز خود مراقبت کنند. البته گاهی افراد جوان‌ترهم نمی‌دانند چگونه عمر دستگاه را بالاتر ببرند.

همچنین در صورتی که دستگاه اکسیژن سازتان نیازمند سرویس دارد، به صفحه تعمیرات اکسیژن ساز سایت بیورر سرویس مراجعه کنید.

عدم رعایت برخی از نکات به ظاهر ساده، بعد از گذشت مدتی می‌تواند منجر به خراب شدن دستگاه شود. توجه داشته باشید که اکسیژن ساز مانند کپسول ساده اکسیژن نیست که نگهداری از آن فقط مستلزم دانستن چند نکته مهم و رعایت ایمنی باشد.

 

10 نکته مهم در استفاده از اکسیژن ساز - بیورر سرویس

 

نگهداری اکسیژن ساز می‌تواند در کیفیت تولید و نگهداری اکسیژن در آن، به شدت موثر باشد. پس باید نکات مهم در استفاده اکسیژن ساز، مورد توجه قرار بگیرد.

نکات مهم استفاده از دستگاه اکسیژن ساز

نکات مهم در استفاده اکسیژن ساز، ما را بر آن داشت تا پیرامون نگهداری از آن، 10 مورد از مهم‌ترین نکات را برای شما بررسی کنیم:

  1. دمای مناسب برای نگهداری اکسیژن ساز باید بین 10 تا 40 درجه سانتیگراد باشد.
  2. دستگاه را چه در حین کار و چه در زمانی که استفاده نمی‌شود، نزدیک مواد اشتعال زا و آتش قرار ندهید.
  3. از خم کردن دستگاه بپرهیزید. حتی هنگام حمل و نقل باید دستگاه اکسیژن ساز به حالت ایستاده باشد.
  4. هرگز دستگاه را روی سطوح نرم مانند موکت و فرش قرار ندهید. اگر هم روی سرامیک می‌گذارید، باید زیر آن یک سینی قرار داشته باشد.
  5. میزان رطوبت در اطراف دستگاه باید بین 20 تا 85 درد باشد.
  6. همیشه دستگاه را از گرد و غبار دور نگه دارید.  زیرا گرد و خاک، یکی از دشمنان اصلی قطعات الکترونیکی در هر وسیله برقی است.
  7. دستگاه برای اولین بار باید توسط متخصص فنی و تکنسین مربوطه راه اندازی گردد. همچنین، به هنگام بروز مشکل و خرابی، باید تکنسین این دستگاه آن را تعمیر کند نه شما.
  8. بعد از هر 7 الی 8 ساعت کار در روز، دستگاه را به مدت 20 دقیقه خاموش کنید تا استراحت کند.
  9. لیوان مرطوب کننده دستگاه را همیشه تمیز کنید و مطمئن باشید که در آن، آب مقطر یا آب جوشیده شده و سرد شده می‌ریزید.
  10. دستگاه اکسیژن ساز، سرویس‌های دوره‌ای نیاز دارد. این کار را فراموش نکنید.

مقاله پیشنهادی: بهترین اکسیژن ساز خانگی را بشناسید و عوارض استفاده از دستگاه اکسیژن ساز را بخوانید.

دقت کنید که نکات مهم در استفاده اکسیژن ساز، بیشتر از 10 موارد ذکر شده در اینجا می‌باشند. اما فعلا به همین 10 مورد مهم، بسنده کردیم. در ادامه، برخی دیگر از نکات را در خلال بحث، ذکر می‌کنیم.

 

نگهداری اکسیژن ساز - بیورر سرویس

 

نحوه نگهداری اکسیژن ساز

دستگاه اکسیژن ساز خانگی، از دستگاه‌های بسیار ضروری و مهم در بیمارستان‌ها است که در هر کدام از اتاق‌های بخش و اورژانس، وجود دارند. نوع خانگی آن نیز برای بیماران تنفسی یا افراد مسن در خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. حفظ و نگهداری دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان، به عهده پرستاران و مسئولان بخش فنی است.

نگهداری اکسیژن ساز خانگی، به عهده خود بیمار و یا اطرافیان او است. باید به فرد استفاده کننده و اطرافیان آموزش داده شود تا به بهترین شکل ممکن، از این وسیله گران قیمت، محافظت شود.

به نکات مهم در استفاده اکسیژن ساز که پیش‌تر به آن‌ها پرداختیم، باید این موارد را هم اضافه کرد:

  •     ولتاژ برق مورد نیاز این دستگاه، ثابت است و به همین دلیل باید یک دستگاه محافظ برق جداگانه و با کیفیت، برای اکسیژن ساز، تهیه شود.
  •     آب موجود در لیوان دستگاه باید هر دو روز یک بار عوض شود.
  •     هرگز روی دستگاه آب نریزید. اما بدنه آن را باید تمیز نگه دارید. برای این کار می‌توانید از مواد شوینده و دستمال استفاده کنید.
  •     نکات مهم در استفاده اکسیژن ساز را به فرد استفاده کننده آموزش دهید تا در صورت نبودن اطرافیان، بتواند از آن به خوبی نگهداری کند.

 

رعایت نکات مهم در استفاده اکسیژن ساز - بیورر سرویس

 

بهترین دستگاه اکسیژن ساز و نگهداری از آن

مطمئن باشید اگر بهترین دستگاه اکسیژن ساز در بازار را هم خریده باشید، در صورتی که نتوانید از آن به خوبی نگهداری کنید، بعد از مدتی، دچار مشکل و خرابی خواهد شد.

لینک مرتبط: طرز کار دستگاه اکسیژن ساز

نکات مهم در استفاده اکسیژن ساز باید همیشه و در همه حال، مد نظر قرار بگیرد. فرقی نمی‌کند که قیمت دستگاه اکسیژن ساز شما چقدر باشد و یا تولید کدام کشور است. مهم این است که در نگهداری از آن، نکات گفته شده را رعایت کنید.

گاهی پیش می‌آید که افراد استفاده کننده از دستگاه اکسیژن ساز، به دلیل اینکه تا به حال از چنین دستگاهی استفاده نکرده‌اند، آسیب‌های جدی به آن وارد می‌کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.